سلامت

ساخت وبلاگ

افراد زیادی هستند که امروزه به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. دغدغه این افراد پیدا کردن بهترین روش لاغری است. برای لاغری و کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه آنها را نام می بریم اما باید بگوییم که در این مقاله از دکتر آیتم قصد داریم درمورد رژیم لاغری نوم صحبت کنیم.

انواع مختلف روش های لاغری

برای لاغری و کاهش وزن راه های زیادی وجود دارد از جمله:

ورزش: یکی از مواردی که به افراد در کاهش وزن کمک بسزایی می کند استفاده از ورزش برای لاغری است.

رژیم لاغری سریع: رژیم های لاغری انواع مختلفی دارد اما با توجه به گفته های متخصصان تغذیه، رژیم های لاغری سریع به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از انواع رژیم های لاغری سریع، رژیم آب درمانی است.

رژیم لاغری اصولی: یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری استفاده از رژیم های اصولی است که رژیم لاغری نوم و رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم ها هستند.

عمل های لاغری: افرادی که با استفاده از روش های لاغری قبل موفق به کاهش وزن نمی شوند به سراغ عمل های لاغری می رونهد. پس از محاسبه bmi توسط پزشک می توانند از انواع عمل لاغری که معروف ترین آن ها عمل اسلیو معده است استفاده کنند.

رژیم لاغری نوم

رژیم غذایی نوم یکی از انواع رژیم های مناسب برای افراد است که به کمک آن می توانید به تناسب اندام دست یابید. رژیم غذایی نووم از آن دسته رژیم های غذایی است که بسیار می تواند برای افراد جالب و تاثیر گذار باشد. رژیم نووم یا Noom از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۸ به سرعت رشد کرده و به یکی از رژیم های غذایی بیشترین جست و جو  تبدیل شده است. طبق گفته Noom، افرادی که از برنامه خود استفاده می کنند و یک سبک زندگی سالم را در پیش می گیرند می توانند انتظار داشته باشند که هفته ای ۱ تا ۲ پوند (۱/۵ کیلوگرم) وزن کم کنند.

گروه های غذایی Noom

این غذاهای کم کالری هستند و بیشترین غلظت مواد مغذی را در خود دارند، باید همان چیزی باشند که بیشتر از همه می خورید.

سبزیجات دلچسب: سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم بروکلی

میوه ها: سیب، توت فرنگی، بلوبری

نوشیدنی ها: چای و قهوه شیرین نشده

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 79 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 13:02

در سال های اخیر مشاهده گر این هستیم که افراد زیادی به دنبال ورزش ها برای خفظ سلامتی و تناسب اندام می روند. اما برخی از افراد هم هستند که از ورزش برای لاغری استفاده می کنند. ورزش های متنوعی برای کاهش وزن و یا تناسب اندام وجود دارد که برای لاغری بسیار مفید هستند. در ادامه با برخی از این ورزش ها و به خصوص لاغری با پیاده روی بیشتر آشنا می شوید.

لاغری با ورزش

همانطور که گفتیم ورزش های متفاوتی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد. این ورزش های مخصوص برای لاغری موضعی استفاده می شود. این ورزش های لاغری عبارتند از:

برای اینکه متوجه شوید که چقدر نیاز به کاهش وزن دارید می توانید با محاسبه bmi متوجه بشوید. ورزش هایی همانند اسکات می تواند به شما به عنوان ورزش برای لاغری پا کمک کند.

کالری سوزی با پیاده روی چگونه است؟

باید تا الان متوجه شده باشید که میزان کالری که در زمان پیاده روی می سوزانید در همه یکی نمی باشد بلکه این کالری سوزی بر اساس وزن و شدت و مدت زمان پیاده روی متفاوت است در واقع افرادی که پیاده روی می نمایند اگر وزنشان زیاد باشد میزان کالری که می سوزانند بیشتر بوده البته باید بدانید در زن و مرد این میزان متفاوت می باشد و نتایج نشان می دهد که میزان کالری سوزی در مردان در ورزش برای لاغری بیشتر است.

اگر می خواهید میزان کالری سوزی در شما افزایش یابد باید پیاده روی سخت انجام دهید به نحوی که مثلا از تپه یا کوهی بالا بروید و یا پیاده روی در جهت خلاف باد و یا اگر در خانه ورزش می نمایید با تردمیل شیب دار شروع کنید. همچنین می توانید برای این که میزان کالری سوزی شما افزایش یابد یک کوله پستی به همراه داشته باشید.

اگر می خواهید در طول چند هفته نیم الی یک کیلو گرم چربی سوزی داشته باشید باید روزانه به مدت یک ساعت آرام بدوید و یا راه بروید.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 83 تاريخ : سه شنبه 26 مهر 1401 ساعت: 13:25

افرادی که به اضافه وزن و چاقی مفرط مبتلا هستند، همیشه به دنیال یک راه سریع و آسان برای لاغری و کاهی وزن می گردند. عمل اسلیو معده یکی از این راه ها به شمار می آید.

رژیم های لاغری سریع همانند رژیم لاغری سه روزه می توانند در مدت زمان کمی باعث کاهش وزن شما بشوند اما اینگونه رژیم ها توسط پزشکان توصیه نمیشه و بصورت بسیار سریع برگشت پذیر هستند. همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که بهترین روش لاغری را برای خود انتخاب کنید.

انواع عمل های لاغری

انواع عمل های جراحی چاقی بر سه پایه اصلی استوارند.

  • دستگاه گوارش را محدود می کند.
  • ایجاد سو جذب برای بدن
  • ترکیبی از هر دو

از جمله انواع عمل های لاغری می توان به ساسی بای پس معده، اسلیو معده، لاپاراسکوپی و ... اشاره کرد که معروف ترین عمل جراحی لاغری اسلیو معده است. در این عمل حدود 80 درصد از حجم معده از بدن خارج می شود و معده به شکل موز یا آستین در می آید ( اسلیو در لغت انگلیسی به معنای آستین می باشد).

با کاهش حجم معده حجم ورود غذا به معده شما کاهش می یابد و شما زودتر احساس سیری می کنید. این عمل برای کسانی مناسب است که تنها حجیم خوار اند و با این عمل معده حجم کمتری از مواد غ ذایی را در خود جا داده و در نتیجه باعث سیری زودرس در شما خواهد شد.

عمل جراحی اسلیو معده چه تاثیری دارد؟

میزان کاهش وزن در افراد مختلف یکسان نیست اما در حالت استاندارد حدود 60 تا 70 درصد اضافه وزن شما در سال اول کم می شود.

به عنوان مثال اگر شما با توجه به محاسبه شاخص توده بدنی خود 90 کیلوهستید و 30 کیلو اضافه وزن دارید حدود 60 تا 70 درصد این 30 کیلوگرم در سال اول از شما کسر می شود و بععد از یکسال با توجه به شرایط شما روند کاهش وزن ادامه یا خاتمه می یابد. البته که محاسبه کالری مورد نیاز بدن تان بطور روزانه کمک بزرگی می تواند به شما بکند.

در پایان باید این نکته را بیان کنیم که انتخاب نوع عمل جراحی با توجه به فاکتورهای بسیار زیادی انجام می گیرد و نمی توان برای همه ی افراد از یک نسخه و یک عمل خاص استفاده کرد.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 12:27

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی اسلیو معده یکی از عوامل مهمی است که در اثر گذاری عمل شما تاثیر دارد. در ادامه با دکتر آیتم همراه باشید تا با عمل اسلیو معده و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

عمل لاغری

افرادی که دارای اضافه وزن و مبتلا به چاقی مفرط هستند اغلب به دنبال راهی آسان برای کاهش وزن هستند. برای کاهش وزن می توان از راه های متفاوتی استفاده کرد:

 

رفتن به سراغ عمل های لاغری آخرین قدم پیشنهادی برای کاهش وزن است. انجام عمل لاغری باید تحت نظر پزشک و با توصیه او انجام شود.

انواع عمل لاغری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی عمل های جراحی لاغری متفاوتی شناخته شده است اما ما قصد داریم شما را با عمل اسلیو معده و عمل لاغری ساسی بای پس معده آشنا کنیم.

عمل اسلیو معده

عمل لاغری اسلیو معده یکی از مهم ترین جراحی‌های کاهش وزن و عمل لاغری است که برای افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند (BMI بالای ۴۰ دارند) فوق‌العاده عمل می‌کند. شما با محاسبه شاخص توده بدنی می توانید پی ببرید که چقدر اضافه وزن دارید. همچنین باید بدانید نیازمند است که برخی موارد را رعایت کنید همانند رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده.

رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو بصورت زیر است

مرحله اول(۱۰ روز اول) : غذاهای مایع در دمای اتاق ماشمل دو لیتر آب ، و یک و نیم لیتر مایعات دیگر شامل آب گوشت و آب مرغ صاف شده بدون چربی، شیر و دوغ و ماست کم چرب و همچنین سوپ صاف شده.

مرحله دوم(۱۰ روز دوم) : غذاهایی با قوام خمیری صاف و یا مایع غلیظ. غذاهای پوره که حاوی هیچ قطعه مجزا نباشد. این رژیم تحت نظر متخصص تغذیه تجویز میشود.

مرحله سوم(۱۰ روز سوم) : غذاهای رقیق و غذاهایی که به راحتی جویده میشوند مثل گوشت چرخ کرده یا گوشت با تکه های بسیار ریز،سبزی پخته شده و میوه پخته (کمپوت خانگی).

سخن آخر

افرادی هم هستند که از انجام عمل اسلیو معده ترس و هراش دارند. برای اینکه با این عمل بیشتر آشنا شوید می توانید از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند کمک بگیرید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 89 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 13:56

زمانیکه بحث جراحی لاغری به میان می آید، افراد مختلف می توانند نظرات متفاوتی داشته باشند. برخی از افراد معتقدند که عمل های لاغری یکی از بهترین روش های لاغری است که سریعا باعث کاهش وزن می شود. برخی نیز معتقدند که عوارض عمل های لاغری بسیار زیاد بوده و گاها ممکن است جان بیمار به خطر بیافتد. اما برای اینکه بهتر با موارد این عمل آشنا شویم باید از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند کمک بگیریم.

قبل از هرچیزی باید ابتدا با عمل های لاغری آشنا شوید.

عمل جراحی لاغری

افرادی که با استفاده از انواع روش های لاغری از جمله:

به وزن دلخواه نرسیده اند. به پزشک مراجعه می کنند و پزشک لاغری با محاسبه BMI نتیجه گیری می کند که کدام یک از انواع عمل ع=های لاغری می تواند به شخص کمک کند.

انواع عمل های لاغری

عمل های لاغری انواع مختلفی دارد که برخی با دستکاری و برش معده و برخی دیگر نیز با پرکردن حجم معده اتفاق می افتد. انواع عمل های جراحی لاغری عبارتند از:

  • جراحی اسلیو معده
  • جراحی ساسی بای پس معده
  • بالون معده
  • بوتاکس معده
  • لاپاراسکوپی

اسلیو معده

معروف ترین و محبوب ترین عمل لاغری، عمل لاغری اسلیو معده نام دارد. در اینن عمل لاغری، پزشک متخصص حدود 80 درصد از حجم معده را برش می دهد و این امر باعث لاغری و کاهش وزن می شود

به طور کلی چند درصد ممکن است هر بیمار دچار عوارض هنگام جراحی شود؟

حدودا یک درصد و اگر زود تشخیص داده شود که بیمار دچار این عوارض شده، می‌توان به‌راحتی آن‌ها را درمان کرد. تا جایی که پس از چند روز بیمار می‌تواند به شرایط عادی برگردد و نیاز نباشد به صورت طولانی‌مدت در بیمارستان بستری باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/

سلامت...
ما را در سایت سلامت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شکری healthylife بازدید : 101 تاريخ : شنبه 9 مهر 1401 ساعت: 13:27